Maar wat doet Reflexologie in feite?

Doet ontspannen, verbeterd prikkelgeleiding en doorbloeding, en helpt het lichaam tot een geheel te bekomen.Stimuleerd het zelf genezend proces, Reflexologie is een methode om de reflexzones in handen, voeten of oren te stimuleren, die in verbinding staan met organen en lichaamsdelen. Indien deze reflexzones op de juiste manier worden gestimuleerd, worden spanningen en stress verlicht, en laat het lichaam zich volledig ontspannen. Ook het zelf herstellend vermogen van het lichaam wordt versterkt.

Hoe werkt bv STRESS bij Voetreflexologie?

Stress en spanning hoort bij ons dagelijks leven, bv stress van je werk, relatie, zware rekeningen, een sterfgeval en zo verder…in sommige situatie is de stress zo hoog, bv bij en paniekaanval, dan neemt de vecht en vlucht reactie de leiding over en bereidt het lichaam zich voor: reageren of wegrennen.? Er worden dan hormonen afgegeven, alom de bekendste: adrenaline. Deze stimuleert de hartwerking en verhoogt de bloeddruk. Adrenaline maakt ook brandstof vrij in de vorm van glucose of opgeslagen bloedsuikers. Er wordt extra bloed naar de spieren gestuurd, en de luchtwegen worden wijder, er wordt een soort van opwinding opgewekt. De adrenaline zorgt ervoor dat er samentrekking is van de bloedvaten, waardoor de bloedtoevoer naar sommige gebieden wordt verminderd, zodra de bedreiging verdwijnt, wordt de bloedtoevoer weer normaal. En alles komt terug in zijn geheel, maar hoe meer stress periodes infeite, hoe meer het hart en vaatstelsel en het spijsverteringstelsel in gedrang komt, want terwijl er nog een deel aanwezige stress is, of van de vorige stress aanval recupereert, kan er geen afweer opgebouwd worden tegen binnendringende organismen, bact , virussen enz.…Het is infeite een vicieuze cirkel. Door de verminderde bloedtoevoer naar de organen, worden het transport van voedingsstoffen en zuurstof op weg naar de cellen tegen gehouden. Zonder zuurstof sterft de cel af. En zonder de juiste voedingsstoffen blijft de cel in gebrek om doeltreffend te functioneren en verliezen ze hun evenwicht-herstellend vermogen.
Een goed voorbeeld van het evenwicht en herstellend optreden van het lichaam is de alvleesklier: één van haar taken is het handhaven van glucose. Ze doet dat door middel van haar hormoon insuline, dat lichaamscellen aanzet om glucose uit het bloed op te nemen. Zonder insuline wordt de glucose niet benut en verkeerd opgeslagen, zodat de glucose in het bloed ophoopt, dat met gevolg Diabetes veroorzaakt. Het evenwicht-herstellend optreden is verstoord, klieren en organen zijn op evenwicht aangewezen, de bloedsomloop voert de nodige voedingstoffen aan.

Maar hoe kan je met Voetreflexologie dan deze in evenwicht terug brengen?
Het bewerken van de voet op veroorzaakt een reflex beweging in een overeenkomstig deel van het lichaam. Deze beweging dient slecht om spanning op te lossen, samentrekking van de bloedvaten te verminderen, en het bloed onbelemmerde doorgang te verschaffen. Het lichaam kan zich dan ongehinderd door de gevolgen van stress herstellen, zuurstof en voedingsstoffen kunnen de gebieden waar ze nodig zijn weer bereiken .De verbeterde bloedsomloop kan de stagnatie voorkomen, die de ziekte kan veroorzaken, want zoals we weten een slechte bloedsomloop brengt een aantal klachten mee.

Belangrijke Info!

Voetreflex-behandeling is niet mogelijk bij besmettelijke zieken, koorts, acute ontstekingen van vaat en lymfesysteem, operatief te behandelen aandoeningen en zwangerschap met risicofactoren!

Prijs behandeling: 40 EURO
Duur: 60 min. Inbegrepen voetbadje-kort voorgesprek welke doelstelling van je behandeling.

Bij u afspraak meld u: oftewel een voetreflexzone-ontspanning behandeling, oftewel voor een bepaalde klacht .