Ziekte-opstellingen

Als je gezond bent gaat alles prima, wat kan dat kleine hoestje betekenen, niets toch….

Helaas kunnen er zich onbewuste processen spelen in je systeem, die invloed hebben op je welzijn. Dit kan zich uiten in klachten van: vermoeidheid-chronische ziekte-of ziekte die ons met de dood confronteren. Dat een signaal is om er iets aan te doen, en je nog een kans krijgt om er iets aan te doen!

Vanuit systemische oogpunt zien we ziekte als een boodschap uit het systeem. Wat heeft die boodschap je zeggen.

In mijn geval(2x kanker) was het een proces van innerlijk kind helen, jezelf leren aanvaarden hoe je bent, niet meer zoekend wie je bent.

Niet alles kan via systeemopstellingen stoppen of teruggeven worden. Hier hebben we de kind jaren en het overleving thema, elke emotie en elke gevoel is belangrijk om je gehele systeem te herstellen. Dit gaande van energetische maar ook geestelijk en fysieke, alsook het wetend veld of kwantumveld.

Met welke signalen kunnen we werken aan jezelf:

Ziek zijn door (overgenomen)schuldgevoelens

Ziek zijn als gevolg van een te vroeg gestorven kind

Ziek zijn als gevolgen innerlijk conflicten(moeder herkenning-vader herkenning-afwijzing)

Ziek zijn door teveel emoties , door je gevoelens niet te mogen uiten

Ziek zijn als bescherming

Ziek zijn door onvoldoende voor jezelf te kiezen

Al door de stap te nemen om jouw ziekte of symptomen waar te nemen en samen eraan te werken , zal je systeem anders gaan functioneren.

NOTA: Je kinderen kunnen in jouw plaats de symptomen tonen, door hun gedrag.

Graag zijn we bereid om samen met jou te kijken naar jou klachten, symptomen of ziekte. Voel je vrij dit te doen tijdens groepswerk of individueel.